Kommunikation

Konceptism erbjuder behovsanpassade helhetslösningar inom kommunikation och marknadsföring. Genom film, foto och text skapar vi specialsydda digitala skyltfönster för sociala medier, hemsida, kampanjer eller traditionell media.

  • Filmproduktion
  • Strategier för sociala medier
  • Kampanjer

NÖJESGUIDENS ÖLMÄSSA

Nöjesguidens årliga ölmässa anordnas tillsammans med oss. Tillsammans skapade vi rikligt med innehåll blandat med skarp design, för att med god marknadsföring skapa den bästa upplagan hittills. Rekordmånga besökare hade möjligheten att prova sig igenom 114 olika hantverksöl. Konceptism skapade också ett lyckat matkoncept tillsammans med Norra Latin konferenscenter.

HAWAII POKÉ

Aloha! När man äter bowl behövs det något att dricka. Konceptism har tagit fram ett kostnadseffektivt dryckesprogram som matchar deras brand. Popup-events, konceptuella recept och ett väldigt lyckat event på "Smaka på Stockholm". Här valde vi dryck efter målgrupp, och på "HP" kan man nu dricka spännande hantverksöl, likväl som kvalitativ micro-läsk.

WATSONS BAR

Rival Hotel är en institution på Södermalm. Ett historiskt Boutique Hotel behöver en tidlös klassisk cocktailbar. Konceptism skapade logotyp med en tillhörande grafisk profil, val av glas och porslin, kommunikation, musik, uniformer, matkoncept och dryckeskoncept. I processen säkerställde vi ritningar så personalen slipper slita på kropp och själ. Watson är döpt efter hotellets lilla hund.

PRIME BURGER CO

En av huvudstadens mest klassiska hamburgerkedja får en ny kostym! Goffiga burgare i en modern amerikansk känsla. Bort med 50-tals detaljer och in med frostiga glas fulla med färgglad hantverksöl. Uppdatering av dryckesprogram, matkoncept, grafisk profil, skyltprogram, uniformer och audioidentitet. Prime Burger Co är tillbaka i matchen!