Operativt

  • Implementering
  • Utbildning
  • Event
  • Upplärning

NÖJESGUIDENS ÖLMÄSSA

Nöjesguidens årliga ölmässa anordnas tillsammans med oss. Tillsammans skapade vi rikligt med innehåll blandat med skarp design, för att med god marknadsföring skapa den bästa upplagan hittills. Rekordmånga besökare hade möjligheten att prova sig igenom 114 olika hantverksöl. Konceptism skapade också ett lyckat matkoncept tillsammans med Norra Latin konferenscenter.

HAWAII POKÉ

Aloha! När man äter bowl behövs det något att dricka. Konceptism har tagit fram ett kostnadseffektivt dryckesprogram som matchar deras brand. Popup-events, konceptuella recept och ett väldigt lyckat event på "Smaka på Stockholm". Här valde vi dryck efter målgrupp, och på "HP" kan man nu dricka spännande hantverksöl, likväl som kvalitativ micro-läsk.

WATSONS BAR

Rival Hotel är en institution på Södermalm. Ett historiskt Boutique Hotel behöver en tidlös klassisk cocktailbar. Konceptism skapade logotyp med en tillhörande grafisk profil, val av glas och porslin, kommunikation, musik, uniformer, matkoncept och dryckeskoncept. I processen säkerställde vi ritningar så personalen slipper slita på kropp och själ. Watson är döpt efter hotellets lilla hund.

HOOKS HERRGÅRD

Norra Europas vackraste golfresort har öppnat portarna till en sagolik restaurang. Tillsammans med legendariske arkitekten Per Öberg har vi skapat ett tidlöst komplement till den outtröttliga utsikten över sjön.

Familjen Edbergs historia och småländsk fauna är en viktig del i koncept och design. Välkommen till Småland!